telbana4all
السلام عليكم ورحمة الله
اهلا ومرحبا بك فى منتدى تلبانة للجميع
اذا كنت مشتركا بالمنتدى الرجاء ادخال بياناتك
والتعريف عن نفسك
اما اذا كنت زائرا فندعوك للأنضمام الى اسرة منتدانا

(ادارة المنتدى)



telbana4all


 
الرئيسيةالبوابةاليوميةس .و .جبحـثالأعضاءالمجموعاتتلبانه للجميع على الفيس بوكالتسجيلدخول

شاطر | 
 

 !!!الحقونى مصر اتقسمت!!!

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2, 3, 4, 5
كاتب الموضوعرسالة
sahm2010
مشرف قسم نورتونا
مشرف قسم نورتونا


تاريخ التسجيل : 07/03/2011
عدد المساهمات : 80
التقييم : 3

مُساهمةموضوع: !!!الحقونى مصر اتقسمت!!!   الخميس نوفمبر 17, 2011 11:33 pm

تذكير بمساهمة فاتح الموضوع :


بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

الـــــحــــقــــــونى مـــــصـــر أتــــقـــسمــــت

نقول اللي بنا مصر كان في الأصل

((صعيدي بحراوى واحي جميع ما سبق))

أحبائي في الله جاءنا البيان التالي من داخل القصر الجمهوري

بسم الله الرحمن الرحيم

ونظراً لما تمر به مصرنا الحبيبة من ضغوط نفسيه وعاطفيه ونظرا للظروف
اللا إرادية للشعب المصري الهمام فقد تم تقسيم مصر إلى ثلاثة دويلات

دويلة الصعيده وذي الفكر العلماني --- ودويلة البحروه وذي الفكر الأسلامي
---- ودويلة الواحات وتبادل المنفعه وذو فكر (فلول الوطني )

وتم تحويل جمهورية مصر العربية إلى

الجمهورية الصعيدية البحراويه الواحيه المشتركة

هذا والله الموفق وحفظ الله مصر وشعبها


هـــــــــيا هـــــــــيا هـــــــــيا ..... انتصرنا انتصرنا انتصرنا!!!!

وقامت دويلة الصعيده وذو الفكر العلماني بعمل قناة اختاريه خاصة بها وتذاع
من (جرجا) عاصمتها ومذيعها الفكهى وذو الروح الخفيفة

الريس متقال ....ويجسده العضوه ....ام يوسف
ويستضيف الاعلامى المشهور صاحب الرؤى الصاخب
(أبو جلبيه) والعضو ....هدوء العاصفة

أما دويلة البحروه وذى الفكر الاسلامى تذاع من العاصمه ((طنطا ))
والفلاح النشيط والحاصل على العمديه سابقا
(الحاج حسنين) وممثل بالعضو ...مصعب الخير
ويستضيف الرجل الهمام الحاج (عويس) ويجسده ...د.عمرو عبد الظاهر

أما دويلة الواحات ونظام تبادل المنفعه (الفلول ) وتذع من العاصمه
(سيناء ) ومذيعها الشرس وصاحب الصوت العالي
(ابو سعفه) ...وممثل بالعضو......... صلاح

ويستضيف البرنامج الاعلامى الحويط ( ابو نخله ) والعضوه ديموقراطيه


كما يوجد مجموعه المتصلين بالبرنامج

من الصعيد

ابو دومه ....وممثل بالعضو محمد سليمان وفكره(سلفي)
والهوارى ...وممثل بالعضوه فجرالاسلام (عامه الشعب يميل للفلول )
ومن الوجه البحري
حماشه ..... وممثل بالعضو احمد منتصر وفكره (الاسلامى)
وظاظا .......وممثله بالعضوه لقاءالاحبه (عامه لشعب )
ومن الواحات
جرجاوى جرجس وممثل بالعضو... الغريب وفكره( الديني )
وصابر .....وممثل بالعضو ....عمرو فؤاد (عامه الشعب يميل للعلمانيه)

بالاضافه إلى باقي الأعضاء كمتصلين بالبرنامج

مصراوى .... ولؤلؤه فى الجنه ....وفتاه النيل ...ومجرد حلم ...حمساوى
د. مصطفى السعيد ...د.هانى

كما أننا بإنتظار أرائكم اوفتراحاتكم عبر الفيس بوك وتوتر على موقعنا الالكتروني تليانه فور أول

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

يرجى من كل دويلة والمتصلين الأساسين استخدام اللهجة والاسم المستعار الجديد لكل عضو

ويرجى أيضا عدم الإطاله في المساهمة وذلك حتى لا يمل القارئ

نقطه الحوار
تقوم كل دويلة بمحاوره وإقناع الطرف الأخر على وصفه لدويلته
والتمجيد بها وفكرها وذلك لتوسيع رقعتها الاستيطانية



<br>
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو

كاتب الموضوعرسالة
عمرو عبد الظاهر
شخصيات عامة
شخصيات عامة


تاريخ التسجيل : 30/03/2011
عدد المساهمات : 1059

مُساهمةموضوع: رد: !!!الحقونى مصر اتقسمت!!!   الأحد ديسمبر 04, 2011 12:12 am

حسبنا الله ونعم الوكيل يا حاج حسانين الموضوع طلع كبير والضرب جى كمان من أصحاب الطراطير والشارات الخضرا بس للدرجة دى شوف يا عم:







"الصوفية" تدعم تصويتها "للكتلة المصرية"

أكد الدكتور إبراهيم زهران رئيس حزب التحرير الصوفي
دعمهم الكامل لقوائم الكتلة المصرية مشيرا إلي عدم وجود قائمة للصوفيين
نتيجة حصولهم علي رخصة الحزب في 4 سبتمبر الماضي وانه وقت غير كاف لتشكيل
كوادر وملء جميع الدوائر. وقال إن أسباب انسحابنا من الكتلة المصرية علي
الرغم من انضمامنا السابق لهم ليس معناه أننا ضد الكتلة المصرية ولكننا
نتعاطف معهم ونصوت لهم في الدوائر التي ليس لنا وجود فيها.
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://safialaila@hotmail.com
عمرو عبد الظاهر
شخصيات عامة
شخصيات عامة


الموقع عمرو
تاريخ التسجيل : 30/03/2011
عدد المساهمات : 1059
الجنس : ذكر
التقييم : 13
العمر : 44
الأوسمة : : القلم الذهبي

مُساهمةموضوع: رد: !!!الحقونى مصر اتقسمت!!!   الجمعة ديسمبر 09, 2011 1:07 pm

السلام عليكم اخوتى الاحباء
يا حاج حسنين عاجبك كده؟؟
قال مجلس استشارى قال!!!1
وكمان البرلمان مش من حقه وضع الدستور
طبعا علشان احنا الاغلبية واحنا اللى مفروض نكون الاساس فى وضع الدستور واختيار الرئيس القادم
عملها المجلس العسكرى والفلول والليبراليين والكتلة
كلهم عملاء
انا كنت غلطان لما قلت نمد ايدينا ليهم دول قلوبهم سودا والحقد بياكله
ايه العمل ياحاج حسنين؟؟
هنسكت وللا نقدر نعمل حاجه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://safialaila@hotmail.com
لقاءالاحبة
مشرف قسم افتح قلبك
مشرف قسم افتح قلبك
avatar

تاريخ التسجيل : 07/03/2011
عدد المساهمات : 2697
التقييم : 16
الأوسمة : :

مُساهمةموضوع: رد: !!!الحقونى مصر اتقسمت!!!   السبت ديسمبر 10, 2011 4:21 am

ان شاء الله مش هنسكت
واللي نقدر نعمله الوقتي اننا نكمل المشوار اللي بدأناه
وهو نكمل الانتخاباات حتي لو كانت تمثليه هنكملها وبكرة هتبقي حقيقه
وهنختار براحتنا الاصلح والمطلوب الوقتي الناس تتوحد وتبقي ايد واحده
عشان نواجه المجلس العسكري واعوانه وكل اللي عاوز يسلم البلد للعبودية تاني
وان شاء نخلعه زي اللي قبله


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
عمرو عبد الظاهر
شخصيات عامة
شخصيات عامة


الموقع عمرو
تاريخ التسجيل : 30/03/2011
عدد المساهمات : 1059
الجنس : ذكر
التقييم : 13
العمر : 44
الأوسمة : : القلم الذهبي

مُساهمةموضوع: رد: !!!الحقونى مصر اتقسمت!!!   السبت ديسمبر 10, 2011 7:21 am

يسلم فمك يا اخت ظاظا(هو انتى ملقتيش غير الاسم ده؟؟؟؟) بس هنعمل ايه
الاغلبية الصامتة لازم تتحرك وده وقتها
ده نظام المخلوع باسم جديد ودى هى حركاتهم الخبيثة
مش عاوز أقول يا فرحة الفلول
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://safialaila@hotmail.com
salah
عضو متقدم
عضو متقدم
avatar

تاريخ التسجيل : 07/03/2011
عدد المساهمات : 989
التقييم : 10
الأوسمة : :

مُساهمةموضوع: رد: !!!الحقونى مصر اتقسمت!!!   السبت ديسمبر 10, 2011 8:02 am

قولتلكم من الاول ان البلد بلدنا وهنسيبكم تفرحوا شوية ................ مهما حصل فلدينا رجالنا الللي هيقومو بالواجب وكل رجال المجلس الفنجري رجالتنا ومش هيهون عليهم المشلول ......................... وابقوا قابلوني ...........

استاذ ابو نخلة انا شايف ان ايامنا راجعة تاني ولا اية ............ ولاعزاء للباقين .
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
لقاءالاحبة
مشرف قسم افتح قلبك
مشرف قسم افتح قلبك
avatar

تاريخ التسجيل : 07/03/2011
عدد المساهمات : 2697
التقييم : 16
الأوسمة : :

مُساهمةموضوع: رد: !!!الحقونى مصر اتقسمت!!!   السبت ديسمبر 10, 2011 9:44 am

ياابو سعفة متحاولوش الموضوع انتهي ومحسوم ان شاء الله
اللي بيحصل دا طبيعي ومتوقع من امثالكم
هتعملوا ايه يعني لقيتم البلد بتضيع من ايدكم والاخوان شكلهم هيكتسحوا
فقولتوا بقي نعمل ايه؟؟ ... نعمل ايه ؟؟
فكل اللي قدرتوا عليه انكم دورتوا علي اعوانكم يعمللكم شويه ززعة وكلام فاضي
لتشتيت الناس وتشكيككهم في المجلس العسكري والتوقيع بينهم فكل واحد يطلع يقولوا تصريحين
يهيجوا الناس في البلد بس برده احنا ولا هاممنا وملناش دعوه بالكلام دا كله لحد دلوقتي كله ماشي كويس والمجلس وانكر كل الكلام بتاع الملا دا وهو فعلا لو كان عاوز كده كان اجل الانتخابات
وخاصه في الظروف اللي كانت فيها البلد ايامها
وبعدين بس البرلمان يتشكل باختيارتنا احنا والرئيس يجي برده باختيارتنا ونقول للمجلس باي باي وكتر خيرك
وشكرا ونجرب بقي دنيا جديده
ولا ايه ياحاج عويس ؟؟؟


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
ام يوسف
مشرف قسم فكر و رأى
مشرف قسم فكر و رأى
avatar

الموقع فى الدنيا
تاريخ التسجيل : 07/03/2011
عدد المساهمات : 820
الجنس : انثى
التقييم : 8
العمر : 32
الأوسمة : :

مُساهمةموضوع: رد: !!!الحقونى مصر اتقسمت!!!   السبت ديسمبر 10, 2011 10:41 am

wertqwr wertqwr wertqwr wertqwr

wegwer wegwer





wegwer

شكلهاااااااااا كدا هتولع واحنا اللى هنستفاااااااااااااااااااااااد منها

وتبقى البلد فضيت ليناااااااااااااا نعمل فيها اللى عايزينه





الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
لقاءالاحبة
مشرف قسم افتح قلبك
مشرف قسم افتح قلبك
avatar

تاريخ التسجيل : 07/03/2011
عدد المساهمات : 2697
التقييم : 16
الأوسمة : :

مُساهمةموضوع: رد: !!!الحقونى مصر اتقسمت!!!   السبت ديسمبر 10, 2011 11:38 am

احلموا .. احلموا



الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
salah
عضو متقدم
عضو متقدم
avatar

تاريخ التسجيل : 07/03/2011
عدد المساهمات : 989
التقييم : 10
الأوسمة : :

مُساهمةموضوع: رد: !!!الحقونى مصر اتقسمت!!!   السبت ديسمبر 10, 2011 11:43 am

الشاطر اللي يضحك في الاخر ........... انتوا برضوا لازم تاخدو فرصتكم ......................................... بس مش هتطول .
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
ديموقراطية
وسام االإشراف
وسام االإشراف
avatar

الموقع مش هتفرق
تاريخ التسجيل : 07/03/2011
عدد المساهمات : 2228
الجنس : انثى
التقييم : 12
العمر : 38
الأوسمة : :

مُساهمةموضوع: رد: !!!الحقونى مصر اتقسمت!!!   السبت ديسمبر 10, 2011 11:56 am

اقتباس :
استاذ ابو نخلة انا شايف ان ايامنا راجعة تاني ولا اية ............ ولاعزاء للباقين .

اسمحلي أختلف معاك استاذ ابو سعفة لأن أيامنا هترجع تاني ازاااااااااااااي؟!!!

.

.

.

.

.

.

أيامنا مارحلتش أصلا
ولا عزاء للباقين ... الله يرحمهم بقى

اطلع يا ابني فاصل وحط لنا أغنية "الأرض أرضنا .. عن أبونا وجدنا" sunny


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
ديموقراطية
وسام االإشراف
وسام االإشراف
avatar

الموقع مش هتفرق
تاريخ التسجيل : 07/03/2011
عدد المساهمات : 2228
الجنس : انثى
التقييم : 12
العمر : 38
الأوسمة : :

مُساهمةموضوع: رد: !!!الحقونى مصر اتقسمت!!!   السبت ديسمبر 10, 2011 12:03 pm

الجماعة بتوع التيار الإسلامي فرحانين ليه كده هم مش مدركين للكارثة اللي هم فيها والا اييييه؟!!
افهموا بقى .. انتم قدامكم حل من اتنين .. اما تبقوا حلوين كده ووديعين وتقبلوا الوضع الخاص للمجلس العسكري أو يا حلويييييين هيبقى مفيش غير التصاااااااااادم !!

ها ... هتتصادموا ؟!!

وخدوا بالكم انكم هتتصادموا لوحدكم لأن بفوزكم بالأغلبية ده وضعكم في موقف المستفيد الوحيد والاخوة العلمانيين ابو جلابية والريس متقال ما هيصدقوا اساسا وهيبقوا مع المجلس طبعا

وسلمولي ع الأغلبية المهلكة No


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
عمرو عبد الظاهر
شخصيات عامة
شخصيات عامة


الموقع عمرو
تاريخ التسجيل : 30/03/2011
عدد المساهمات : 1059
الجنس : ذكر
التقييم : 13
العمر : 44
الأوسمة : : القلم الذهبي

مُساهمةموضوع: رد: !!!الحقونى مصر اتقسمت!!!   السبت ديسمبر 10, 2011 10:33 pm

ولا تصادم ولا حاجه احنا أذكى من كده
مش وقت التصادم
احنا دلوقتى بنطشف حقيقتكم يا فلول ويا علمانيين انكم لم ترضوا باختيار الشعب
المسألة مسألة وقت وأول ما تخلص النتخابات احنا هنورى الكل يعنى إيه عضو مجلس شعب محترم تحت قبة البرلمان
وزى ماكسبنا ثقة الشعب اللى نجحتنا فى الانتخابات
هنكسب ثقتهم بأى قرار أو مشروع او رأى لبناء البلد
((
إنً غدا لناظره قريب)) صدق الله العظيم
وانت يا فل منك له
انتم ليكم وقتكم واحسن لكم ما تظهروش على الساحة فى هخلال 5 سنين على الاقل
لأن الكل بيكرهكم والمجلس العسكرى اللى ممكن يكون معاكم او بعضكم ماشى ماشى
ولللا ايه يا حاج حسنين؟؟
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://safialaila@hotmail.com
عمر فؤاد
شخصيات عامة
شخصيات عامة


تاريخ التسجيل : 14/03/2011
عدد المساهمات : 1059
الجنس : ذكر
التقييم : 14
العمر : 47

مُساهمةموضوع: رد: !!!الحقونى مصر اتقسمت!!!   الأحد ديسمبر 11, 2011 12:20 am

لابد من تكاتف كل قوى العلمانية والصهيونية والمبونيلية لوقف زحف الاسلاميين على مجلس الشعب، وبكل السبل حتى لو تحالفنا مع الفلول وبياعين الفول، فالاتحاد قوة.

{ وأعدوا لهم ما استطعتم من قوة ومن رباط الخيل ترهبون به عدو الله وعدوكم وآخرين من دونهم لا تعلمونهم الله يعلمهم وما تنفقوا من شيء في سبيل الله يوف إليكم وأنتم لا تظلمون } .
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
لقاءالاحبة
مشرف قسم افتح قلبك
مشرف قسم افتح قلبك
avatar

تاريخ التسجيل : 07/03/2011
عدد المساهمات : 2697
التقييم : 16
الأوسمة : :

مُساهمةموضوع: رد: !!!الحقونى مصر اتقسمت!!!   الأحد ديسمبر 11, 2011 2:35 am

اتحالفوا براحتكم واطلبوا معونات من الخارج واتلموا علي بعض
وبكرة نشوف هتعملوا ايه ؟؟!!
وعلي رأي المثل اتلم المتعوس علي خايب الرجا !!!
خلاص اتكشفتوا واتفضحتوا قدام الناس كلها
قال الارض ارضنا قال ....



الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
 
!!!الحقونى مصر اتقسمت!!!
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 5 من اصل 5انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2, 3, 4, 5

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
telbana4all :: نورتونـــا-
انتقل الى: